Quote

Kloka ord á Mikaela Forni:

 

'"Det är läskigt" säger jag och rycker på axlarna.
Han skrattar. "Vadå läskigt?"
"Ja" säger jag och gör en paus... "Tänk om vi börjar tycka om varandra jättemycket så går det åt helvete".
Han svarar snabbt. "Ja tänk om? Men tänk om det inte gör det?"
Jag tar ett djupt andetag.

För såhär är det. Man kan backa hur många steg som helst så fort någon annan tar ens ett myrsteg fram. Man kan ta upp händerna i protest och backa bakåt som om hela ens kroppsspråk säger att ta det jävligt lugnt nu, jag kom inte hit för att någon skulle ta mitt hjärta och långsamt köra ner en hel hands sylvassa naglar i det. Det har redan hänt för många gånger. Så kan man göra.

Eller så springer man fram och hoppar upp gränsle och börjar skratta medan man kysser honom.

Det är ungefär som att välja mellan att alltid ha grå himmel eller välja strålande sol med risk för regn.
Ni fattar väl hur lätt det valet är?'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0