I belive I'll be falling into pieces

Okej, snart ramlar jag nog isär. Jag slits mellan jobb och musikal fram och tillbaka hela tiden. Jag älskar det jag gör men nu är det knappt två veckor till premiär och det börjar bli tufft. Rep efter rep tragglar vi dans, sång och framför allt drama och jag börjar bli lite kluven av att gå i och ur min karaktär. Satine, som jag spelar i musikalen (Moulin Rouge för er som inte är insatta) är en väldigt vän och omtänksam person, som ger av sig själv mycket mer än hon någonsin fått tillbaka. Hon är en kurtisan (lyxprostituerad..) och får varenda man att tro på varje ord och blick hon delar ut. En dag träffar hon Christian och blir handlöst förälskad, något som är direkt mot reglerna. Hon finner ingen anledning att leva utan honom och de gör allt för att dölja sin kärlek. Hon har därav två sidor; en showande charmant sida som lockar varenda man till sig med en fingervisning och en annan sida som skulle göra allt för sin älskade Christian. Hon vet inte mycket annat än Moulin Rouge och har spenderat större delen av sitt liv i trygghet där. Och samtidigt som hon slits mellan två världar försöker hon bibehålla ett spelat intresse för mannen som håller nattklubbens öde i sina händer; Hertigen. Han som investerar i att bygga om Moulin Rouge till en teater på ett villkor; en ensamrätt till just Satine..


Nicole Kidman som Satine i filmatiseringen om Moulin Rouge

Historien ligger mig varmt om hjärtat men det tar på krafterna att spela en så blottad, uppvaktad och kluven roll. Missförstå mig rätt; det är det bästa jag någonsin gjort och alla nya människor jag lärt känna är helt underbara, allt jag lärt mig ofattbart värdefullt, det går inte i ord att beskriva denna upplevelsen, men nu är det såpass nära premiären och prestationsångesten blandas med en förtjust glädje och en enorm längtan av att äntligen få stå på scenen inför en fullsatt teater...

Så en stor kram för all kärlek.
Nu är jag så trött så jag stupar.. Hugins ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

<3 Häng i söt. Snart där....

2011-09-08 @ 08:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0