Guldägg, såhär i påsktider

HEJ kära ni! Nej, jag är inte bortflugen, har inte flyttat, haft depression eller andra diverse allvarliga scenarion som gjort att jag absolut inte kunnat vara här och uppdatera. Jag har bara den simpla ursäkten att jag inte tagit mig ens en gnutta tid till datorn överhuvudtaget bland jobb, jobb, musikal och vårväder. Men nu är jag återigen tillbaka i sadeln! Och det allra viktigaste jag vill börja med att tala om är att jag idag mött en guldsjäl. Jag kom till jobbet, tog en promenad med Chivaz, in i butiken och började med morgonrutinerna.. 20 minuter senare ringer Carina på husets centrumledning och talar om för mig att en av säljarna på Lundbergs väskor, hittat min plånbok ute på parkeringen. Jag, som inte hade den blekaste att jag ens tappat den, blev hur glad som helst. Jag hämtar plånboken på kontoret och går direkt till Interflora, köper världens vackraste påskgula gerbera och går upp till andra våningen, stegar in på Lundbergs och överlämnar blomman, lätt rörd till tårar, till expediten som hittade min ägodel. Förstår NI att det fortfarande finns sådana människor?
Guld och gröna skogar till henne. Varje dag, hela påsken och resten av året!
Tusen tusen tack! :)

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

inte kul att vara deppad vilket e normalt i Sverige?

2011-04-22 @ 20:56:04
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: M E R E I

- Glad påsk :)!

2011-04-23 @ 12:17:30
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Är allt bra med dig? :D

2011-04-28 @ 14:09:14
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0