Ooh muffin!

Godmorgon! Idag är jag uppe med tuppen, dock inte på ett lika piggt sätt jag räknat med..men hey klockan är ju bara halv åtta än! Kom på, när jag nu sitter här och grubblar, att jag gjorde jättegoda kladdkaksmuffins till Emmas student. Här har ni receptet! ♥

Ingredienser
till 16 muffins:
2
2 st ekologiska ägg
2 2 dl strösocker
1 1 tsk vaniljsocker
50 50 g smör
0.5 0.5 dl matolja
1 1 dl ljus sirap
2 2 dl vetemjöl
1 1 dl kakao
1 1 tsk bakpulver
1 1 st nypa salt
100 100 g mörk choklad (marabou är perfekt!)
Vispgrädde och färska bär till garnering



smeten är såå god:)



1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, kakao, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka chokladen och smält den i micron, under uppsyn! Rör emellanåt.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda dem i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Muffinsen sjunker ihop i mitten när de tas ut. Låt svalna.

8. Garnera med en klick lättvispad grädde och färska bär.


Kommentarer
Postat av: sara

det såg gott ut!

2010-06-09 @ 08:15:25
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det ser jätte smarrit ut,måste prova.Kram Farmor

2010-06-09 @ 22:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0