Not Louise's day

Lång lång dag idag. 9.30-19 sen direkt till familjen Z där jag och Emma lagade en jättegod kycklinggryta! Chivaz har varit eld och lågor för all matdoft från köket. Men det jag faktiskt vill berätta är att Louise och jag har haft en helbra dag idag. Det är alltid lika roligt att jobba med henne för hon är ständigt på gott humör, trots att hon, som idag, kom in med feber och hamrade alvedon OCH fyllde år (vilket hon inte talade om för mig). Hon är en glädjespridare. Fr.o.m idag och enda fram till julafton har vi öppet till kl20 på Överby, idag gick jag hem kl19 och Louise stannade kvar för att jobba den sista timmen. Åtta ringer hon mig och får inte ner gallerdörrarna till entrén för att nyckeln inte funkar (!).. hon lyckas haffa en vakt som hjälper henne att dra ner dem till backen, vilket tar ca 20 minuter p.g.a att de är så fruktansvärt tunga.. sen ringer hon mig lite senare och har tre frågor som jag besvarar enkelt och så var det inte mer med det.. ytterligare lite senare ringer hon och talar om att hon inte får igen kassalådan, haha, då trodde jag att jag skulle skratta ihjäl mig! Stackars Louise, nu kommer hon aldrig vilja komma tillbaka haha:) Jag fick ett jättegulligt sms av henne nu senare på kvällen av henne där hon tackade för min jour-tid med henne :) Inga problem!

Emma & Erika´s kycklinggryta (4 pers):
3 medelstora kycklingfiléer
3 dl matlagningsgrädde
3 dl creme fraiche
1 msk soya
1 spetskål
2 apelsiner
2 vitlöksklyftor

Salt
Peppar
Teriyakikrydda
Skal av ½ apelsin
Smör

Tärna kycklingen och bryn bitarna i en het wookpanna.
Hacka vitlöken fint och lägg i den, salta & peppra.
Häll i matlagningsgrädden & klicka i creme fraichen, blanda och tillsätt teriyaki & soya. Smaka av.
Strimla kålen, tärna apelsinbitarna & finhacka apelsinskalet. Vänd ner i grytan och låt koka upp.
Servera med nykokta äggnudlar!


syster och jag på mykonos

Kommentarer
Postat av: Mattisnicole

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2012-01-16 @ 08:52:57
URL: http://mattisnicole.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0