Riskzon

Hej på er! Grästorp blev det med Anette, men ingen avslutning för den ena var kl 13, den andra kl 16 och vi var i stan mellan 14 och 15.. Inne en sväng på Gröna Gåvan och kikade, en jättemysig blomsterhandel med många fina saker:) Livsfarligt att gå in där! Sen var vi inne på Hectors Skor (detta är alltså de enda två ställena man kan handla på i Grästorp..) och jag hittade en jättefin sko med öppen tå, klack och rosett bak.. men den var creme vit och om jag skulle gifta mig hade jag slagit till direkt. Men man kan väl inte köpa en brudsko och låta den stå i garderoben tills den dagen kommer? Modet ändras ju hela tiden och jag misstänker att jag inte ens vill titta år den skon om några år, hur skön den än var.. Det var lite "Askungen" över det hela; skon passade perfekt direkt! Någon som vill säga något till mig??..

Väl hemma i Trollhättan höll J och Ulf på och sätta tak i vardagsrummet i huset, så vi servade med lite mat. Efter en stund gick Anette in i köket för att ta lite mer potatismos och helt plötsligt smäller det till och hon skriker "ULF! Kom hit!!" Både Ulf och jag fick fart på benen och flög upp för trappan. I köket sitter Anette på golvet och håller en handduk mot underarmen och det ligger tallriksbitar i hela diskhon. Då skulle hon alltså lyfta på den tallriken hon vänt upp och ner på över grytan och den small i handen på henne, en stor skärva sköt in i underarmen och gjorde ett rejält djupt sår. Och tro mig, jag är inte den som överdriver, det var verkligen djupt.. Jag höll kompress medan Ulf hämtade sårtejp och det andra och det tredje.. Där höll vi på en stund till allt var välställt, sen började jag torka köksluckorna som var lite småstänkta av blod. Usch. Det händer då alltid något med familjen Zanders!

Allt gick som tur var bra, åtminstone bättre än vad det kunde gått och J och jag är hemma i lägenheten och gör oss iordning. Snart blir det en sväng på stan sen ska vi möta upp Ulf och Anette lite senare! Kramar till er, håll er hela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0