gömörrön!

haha blev lite inspirerad av kalles kaviar-reklamen där, ni vet prickarna?:)
idag är jag på topp! ska strax gå till pappas jobb och hämta bilen för att ta
mig ut till kusten över dagen. igår var jag riktigt redig. när jag kom hem från
jobbet startade jag ett muffinsbak! man kan ju inte komma tomhänt ut till
farmor och farfar (dessutom lovade jag att fixa fika). så jag rörde ihop en
påhittad smet, gjorde frosting och lite dekoration och de blev sååå goda!

 

3 ägg, 2,5 dl socker,  3,5 dl mjöl, 1 dl mjölk, 2 tsk bakpulver,
1 tsk vanijsocker, 100 g smör, lite salt + skal & saft från en citron

60 g mjukt smör, 5 dl florsocker, 1 tsk vaniljsocker,
100 g philadelphia + saft från ½ citron

nu är de däremot nästan helt blålila, för blåbären "smittade av sig"
sin färg på frostingen, men vad gör väl det?
hoppas ni får en riktigt bra dag, det verkar bli solsken i denna
delen av landet! stora bakkramar:)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

MUMS!

2009-09-19 @ 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0