ljusjakt

god förmiddag (eller morgon?) jag har lyssnat på rix fm hela morgonen och strosat runt här hemma.. känns riktigt härligt att vakna till radioprat. kaninen har varit på topp idag, han blev jätteglad när jag gick upp ur sängen imorse. mysigt med en glad filur som säger god morgon:) igår åkte jag med pappa till vbg och medan han och mamma var på banken var jag hemma hos mormor. 'nämen.. vad gör du här?' frågade hon och skrattade när hon öppnade dörren. hon var i full gång med att göra rent skjutfönstren på balkongen så jag hjälpte till lite men var nog mest i vägen, haha. vi tog en promenad på skräcklan och hade det mysigt. sen kom mor o far och det blev kvällsmacka, sen hemgång. mamma hade med sig fyra inredningsmagasin med sig hem (de har ju köpt sommarstuga) så det blev en inspirationskväll med henne. sen hade ledstången till trappan kommit så den satte jag och pappa upp. denna ledstång har för övrigt en rätt lustig historia..

mamma och pappa gjorde om hallen tidigt i somras, tog bort räcken och matta i trappan och målade den antikvit, lade i ekparkett i trappstegen och tapetserade hallen. det blev ett helt nytt rum! så var de på byggcenter och skulle beställa en ledstång i ek som skulle gå längs väggen med hela trappan. vips så vart den beställt och de åker hem och väntar och väntar. i slutet på månaden (beställdes i början av juni) ringde de byggcenter o frågade vart den höll hus. då hade de missat att beställa den så en kille kom hem till mamma o pappa och mätte o hade sig. sen tar det ett bra tag till och det var visst fel mått, så de ringer och ber pappa mäta igen. nu är vi inne i augusti. sen, några veckor senare, ringer en kille från byggcenter och frågar om de har beställt en ledstång. 'ja, det har vi', svarar pappa och killen säger 'jo det är nämligen så att det har hänt en liten olycka. er lerdstång har blivit överkörd'. pappa viker sig av skratt för inte bara det att det är sorgligt att de aldrig får den förbannade ledstången, det är ju ganska lustigt. troligen är det någon som inte vill att de ska få färdigt hallen. vilket fall så hämtade pappa ledstången igår och de slapp betala den. haha. så kan det gå!

nu ska jag ner på stan och shoppa lila ljus:) vet att de har fina på åhléns, la villa och sg, men vilka brinner längst och är billigast? detta ska jag kolla upp! kram till er



obs..det snöar och jag har en kass hårdag. bara så ni vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0