Happy Birthday!

Grattis till kära morfar som fyller år idag! Hurra hurra hurra.



Hej och hallå! Så idag har min morfar fyllt år och dagen till ära har jag stått i köket och stökat. Jag bakade äpplemuffins (med kanelstekta äppleklyftor i och smuldeg ovanpå) och chilitryffel, som jag så fint slog in i en liten låda med texten "godsaker" ovanpå. Muffinsen staplade jag i en stekpåse och knöt ihop så tjusigt. Sen kom pappa och hämtade mig halv fem och vi åkte hem till vbg, för att sedan åka vidare till m&m (mormor och morfar) inne i stan. Kjell och Kerstin var där och hade våldgästat morfar på stora dagen, så vi alla blev bjudna på jättegod limegryta:) Mmm! Sedan blev det såklart tårta (men inga ljus kom jag på nu.. ni får tända ljus på en muffins istället morfar!) och kaffe.
En helmysig dag.

Nu är det tid att sova, klockan blev visst en del.
Stora kramar! (puss från Joakim)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0