24h spinning












Att spinna en timme är i vanliga fall inga problem. Man svettas som bara den och benen skriker, men det är så värt det.
I vanliga fall sker ett spinningpass på kvällstid, efter dagens händelser. Men så var fallet inte i helgen, då Friskis&Svettis arrangerade tävlingen "24h". Tanken var att anmäla ett lag som skulle hålla igång en spinningcykel under tjugofyra timmar och antingen tävla i distans eller takt. Vårat lag "Skanska Bikers" (men 12 tävlande) tävlade i takt, alltså att hålla samma tempo som ledarna hela tiden. Klockan två på morgonen åkte pappa och jag till hallen. Vi mötte en bil på vägen och det var svart och tyst ute.. tills vi kom till F&S. Där var det liv o rörelse! Hög musik, tävlingar, utlottningar och massa annat! Jag satte mig på cykeln mellan 3 och 4, sen pappa mellan 4 och 5. Jag var helt slut efteråt! Men fasen vilket drag!! Tolv timmar senare satt jag på cykeln igen för final och då var det bara o köra. Vi kom 2 km längre än instruktörerna (vilket man inte skulle, haha) men vi hade iaf roligt.

78 lag anmälda, 787 personer totalt. Kul! Det blir lätt nästa år igen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0