going to the woods

nu sticker jag iväg till frida i skogen:) det blir säkerligen en del promenader och kanske ett muskelpass? ska först iväg o hämta bilen så det blir en liten promenix! helgen har varit jättehärlig. för det första spenderade jag tors-lör hos min kära moster i göteborg. alltid härligt att komma iväg någonstans nära jul och det var så längesen jag var i deras hus. så mysigt de har det, ett hyfsat litet tvåvånings hus som känns större än vad det är, och det är så hemtrevligt! i lördags hann lena och jag med en sväng på haga julmarknad och inhandlade något som ingen av oss ätit innan; kalvdans. första mjölken från kalven som tillreds på något speciellt sätt. men tyvärr var jag inte speciellt imponerad.. det smakade som en blandning av creme brulé och ostkaka (vilka är väldigt goda var för sig) men med en väldigt mild smak. men nu har jag åtminstone smakat på det!

efter marknaden och lite varm choklad på ett café satte vi av mot trollhättan och vänersborg. lite senare hade jag och jocce lägenheten full av mina släktingar och familj. en promenad senare och vi var på alberts hotell för julbord. och DÄR var jag imponerad! så många julbord vi hittills varit på och detta var ett av de bättre. mysig stämning och riktigt god mat..bland annat 25 olika sillsorter! och jag som faktiskt kommit underfund med att sill är riktigt gott. rena paradiset, haha:) efter en tretimmarssittning och fullproppade magar bar det av hem till m&m för "mig 4" och kaffe. jag mådde dock lite dåligt för jag började få ont i halsen och huvudet, så halv ett var det dags för mig att dra mig tillbaks till sängen. TUSEN TACK ialla fall för en underbar start på julen! Julbord är alltid lika mysigt!:)
igår var musikalgänget på sagabiografen och tittade på vår filmade föreställning och vi fick oss alla många goa skratt och några små tårar, vilket jobb vi gjort! en oförglömlig resa och många många nya vänner.

nej nu måste jag ta ur handduken ur håret och knalla iväg! kan sitta här hur länge som helst och pladdra annars.. hoppas ni alla haft en mysig helg, en fin andra advent och får en go måndag! kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0