adventsmiddag

i söndags var det ju som bekant första advent, och vad passar väl bättre än adventsmiddag & -fika hos m&p? mamma hade bakat pernilla wahlgrens pepparkakscheesecake som avrundade hela middagen och mm så god den var! idag är det äntligen minusgrader och sol; perfekta vintervädret! pappa och jag ska snart ner på stan och äta lunch och det är nästan så att man ska ta på sig pälsmössan (?). här hemma är julstämningen en bra bit på väg, nu är det bara gran och julmusik som fattas.. men det vill man ju inte börja med än! granen åker in den 20e när jag kommit hem från österrike och i år får det nog bli en liten tjock gran, inte den enorma vi klämde in i vardagsrummet förra julen. igår kväll var jag ute på näset hos elin och det är alltid lika mysigt. kramade nästan sönder elins katt för han har jag minsann inte träffat på ett tag. nu ska jag klä på mig lite mer anständiga kläder! kramar till er

 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0