kloka män

Lördag natt. Joakim till Martin: Nej, vi får faktiskt ta o skärpa oss! Nu sätter hockeysäsongen igång nästa vecka. Imorn går vi ut och går! Martin nickar och ler ganska skeptiskt. Jocce fortsätter. Men fasen. Kom bort imorn..ska vi säga runt.......elva? är elva för tidigt? Martin svarar, samtidigt som han står och stampar på stället. Du. Jag kan ringa dig klockan elva imorn! Sen får vi se. Tidigare än ett känns ju jobbigt. Sen pratar de (vi) om massa annat, bland annat att Martin ska spara slutspelsskägg, medan Jocce sparar ut håret.

Söndag kväll. Jag går hem från jobbet och ringer Joakim på vägen och frågar vad han gör. Ja är hos Martin, han glömde sin plånbok hos oss imorse, så jag åkte hit för att lämna den. Jag hör hur Martin pladdrar på i bakgrunden om inget alls och det låter faktiskt som att de är ute på promenad. Jaha säger jag och fortsätter. Va käckt. Har ni varit ute o gått? Jocce svarar. Nae...vi gick o käka pizza istället. Men vi gick i alla fall till pizzerian! Martin frågar vem det är och när Jocce svarar att det är jag börjar han asgarva. Bra där killar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0