Lördagsmorgon

Efter en hälsosam frukost med gröt och ägg kördes jag iväg till Emma för en lång morgonpromenad. Vi promenerade i 65 minuter runt vassbotten och holmängen mitt bland höstskogen. Det var härligt att komma igång, även fast benen inte riktigt hängde med i det tempot vi hade tänkt oss. Nu sitter jag på Emmas golv och myser in mig i min nya stickade tröja från Filippa K:) Mami och jag var nämligen i Uddevalla igår på en mysdag och spanade in affärerna i stan. I princip alla inredningsaffärer blev besökta och vi gick loss inne på Åhléns på deras tyger och sjalar. Inne i en blomsteraffär tittade mamma på krukor och ville bestämt ha en nougatfärgad till köket. Jag hittade ett nougatfärgat ljus och frågade mamma om det var ungefär den färgen hon hade tänkt sig. "Nej ,det där är ju brunt" (och färgen var verkligen nougat) "Nej mamma, det är nougatfärgat." "Nej, sa hon" och pekade på en beige kruka på väggen "Den där är nougatfärgad". Jag skakade bara på huvudet och höll med. Sen hittade hon en jättefin svart kruka som hon blev förtjust i och frågade mannen i affären om han hade fler utav den. "Är det den svarta där du hade tänkt dig eller?" Mamma såg förvånad ut. "Nej men den är väl brun? Åh gud är den svart? Det såg jag inte..." Haha! Och krukan är verkligen kolsvart. Vi gick ut därifrån skrattandes och mamma sa "Jösses, han trodde väl inte jag var klok!"

Härliga mamma.
Nu kommer snart Emmas mamma och Pelle på besök på en liten fika:) Ska hinna med att lägga in posten och vattna tomaterna hemma hos mormor och morfar först. Så nu bär det av! Big hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0