Johanna-dag

Vaknade väldigt snuvig och snurrig imorse, kände inte alls för att gå upp.
Väl uppe satt jag väldigt länge vid köksbordet och åt frukost och läste allt jag kom åt; ttela, reklam, klick och Drömhem. Tog bussen hem till Johanna där maten nästan redan var klar när jag kom innanför dörren. Eftersom hon lämnar Sverige för ett halvår framåt på söndag är det dags för lite utrensning i hennes rum, så vi tog på oss arbetstankarna och rensade bokhylla som skåp från allt hon inte kan tänka sig ha när hon kommer tillbaka från världen. När Felicia kom hem körde vi henne och Felix till Brukshundklubben då de skulle på agility. Felix (cavalier king charles spaniel) skuttade runt som aldrig förr och hoppade över hinder efter hinder. BHK har sin anläggning mitt i skogen och då vädret har vänt till höst var det kallt så vi gav oss hemåt till en underbar fisksoppa och ostbricka:) Kvällen slutade med att Johanna vann över mig i fia-med-knuff (grattis) och jag vandrade till resecentrum med en lånad mössa på huvudet och en varm halsduk runt halsen. Såg föresten Emma komma med trollhättebussen in till torget men hade alldeles för bråttom för att vända tillbaka och ropa hej, tyvärr. Hej Emma!

Hemma i vårat myshus nu och jag har insett hur mycket jag älskar huset speciellt på hösten. När graderna sjunker ute höjs värmen inne och mamma tänder ljus efter ljus. Det dricks mer kaffe och te än vanligt och alla har helt plötsligt hittat sina tofflor i gömmorna. Hösten är mysig, så länge den håller sig någorlunda torr.

Saker jag ser fram emot med hösten:
Mer tända ljus
Nya temuggar och härligt grönt te
Tjocka mjuka kuddfodral i jordnära färger
Svampplockning
Morgonträning
Promenader bland löven och solljuset
Fika i mormor och morfars lägenhet
Soliga eftermiddagar i uterummet med böcker och tidningar
Ny lägenhet och nya möjligheter (inreda!!)


Dags att sova, imorgon blir det Bodypump med Johanna kl10. Härligt! Många kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0