Tack o hej

Igår var en sån där dag när man inte känner för något. Man känner inte ens för att bara göra ingenting. En hopplös känsla. Innan jag kände som jag gjorde jobbade jag, vilket var riktigt skönt. Jocce var på julbord på Stenungsbaden i fredags och kom inte hem fören halv fyra, så han vaknade och gick raka vägen och mötte mig på jobbet igår klockan tre, haha. Vid tiden jag åt middag, blev det frukost för honom. Mötte Linn på Espresso House, hon höll på med den årliga föreställningen med Medborgarskolan. Så när jag stod o väntade på en kaffe mocca, beställde hon och hennes elever nåt att dricka. Hon kom förbi lägenheten en sväng efter föreställningarna för att säga hej:) Det var mysigt att träffa henne igen, blir alldeles för sällan. Sen när hon gav sig hemmåt gick luften ur mig.. jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Johan och Henrik kom i samma veva med sina lila påsar och partyt startade..så jag bestämde mig för att ge det en chans och följa med grabbarna ut. Och det visade sig vara det bästa jag kunde göra. Vi hade jättetrevligt; satt hemma några timmar, gick till Buddys och spanade, sen vidare till Sand. När jag hade tröttnat på Sand gick Jocce och jag vidare till Lipz där allt kändes hundra gånger bättre. Träffade många bekanta ansikten.


Jag i svart tisha o lugg. jocce sitter o tjatar med en glad kristian.

Imorse vaknade jag av en trumpeter, trummor och klarinetter (eller vad det nu var) då julparaden var ute på stan och spelade fin julmusik. Fin julmusik, jo, men en morgon som denna, med huvudvärk och nersprejat hår kände jag inte riktigt för en orkester rätt utanför på gatan. Tack.

Julmarknad i stan idag så jag och min sambo tog oss en sväng och inhandlade ljus, julpynt, glöggmuggar, mat och kläder:) Jocce köpte sig en jättefin myströja och en enkel men snygg svart skjorta. Jag hittade en helt bedårande lilablå klänning från Phobia hos Petronellas, så nu är min jul åtminstone färdigklädd!
Dags att sova. Bug hugs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0