Torsdagen

Igår var de dags för plåtning. Diana och jag krälade oss ur sängen kl8 på morgonen och cyklade till stan för att sola. Efter tog vi oss upp till biblioteket för att skriva ut modellreleasen och sen var det bara att sätta igång. Vi gick fram och tillbaka i lägenheten för att vänta på att klockan skulle bli tillräckligt mycket så att Hanna kunde hjälpa oss nåla i klänningarna. Under tiden plattade och lockade vi hår, för att sedan knösa upp det i varsin stor knut mitt på huvudet.
När klänningarna väl kommit på var det dag för sminkning. Efter ett extra lager solpuder satte vi oss i soffan och väntade (alltid ute i god tid!). Jag hade packat med frukt, godis och vatten eftersom det var en varm dag och jag visste att energin skulle börja läcka fram emot eftermiddagen. Anders anlände med kameran (och allt därtill) och vi vandrade bort till Tinnerbäcken. Moa stod för assisterandet denna dag och sprang flitigt fram och tillbaka och flyttade rätt tyger, tog fram speglar och rättade till klänningarna. STORT TACK för hjälpen:)

Sessionen (som kommer upp på modellbilder.se om några veckor) är empireinspirerad och ska se ganska tidlös och graciös ut. Eftersom den inte kommit ut än kan inte heller jag visa er allt, men ni får lite smakprov på vad som komma skall! Klänningarna är lånade utav Josefine ("sister psychos") och helt underbara! Hon och hennes kläder finns på MISOUI på Drottninggatan här i Linköping..Gör ett besök!


Jag och Diana vid vattnet.. speculating


Our assistent Moe


Hanna kom efter skolan och hjälpte till:)


Work in progress.. Hanna och Anders


Diana rättar till klänningen


Den var inte riktigt som hon ville









Så. Jag ser fram emot att få alla bilderna på måndag!
Love this! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0