Sunday - Mammas dag

Sovit i Balks vardagsrum inatt igen, himla mysigt! Igår var vi alla lite smått förbannade på europa, som inte röstade på Charlotte, men idag känns det mycket bättre. Drömde (som vanligt, drömmer jämt) om att Hanna och jag hamnade i fängelse, för att vi brutit oss in i ett valv där det fanns stenar värda 70 000 kr st. Vi blev dömda till ett år var och fick inte träffa varandra mer än en timme om dagen. Dessutom hade vi varsin trång liten cell med betongväggar, inte trevligt men de var åtminstone generösa med väggfärgen.

Dagen har bestått av packning och plockning. Är i full rulle med flytten som sker på fredag så nu är det tomt i nästan hela lägenheten från alla våra pinaler. Det värsta med packningen är att jag aldrig gör klart en sak i taget, utan jag håller på med ungefär femtio saker samtidigt som alla är halvfärdiga, eftersom jag (undertiden jag springer runt) kommer på nya saker som måste göras, eller fler saker som måste packas. Hopplöst.



Stekte ägg i mitt fina hjärt-gärn jag fått av min bror:) Ägget blev gott men lite tjockare än om man steker i vanlig panna.



Gratis buss till IKANO idag på morsdagen i ära, så vi drog och spanade in rean på IKEA, åt deras uunderbart goda veggo-slizar (och stod runt ett bord och beundrade smaken lite smått heligt), shoppade loss på Maxi och drömde om Icas hemgjorda vaniljsås (som självklart var placerad bredvid deras egenbakade smuläppelpaj (!)).



"Pride and prejudice"/"Stolthet och fördom" ikväll kl21. Bra film med bla Kiera Knightley.

Kommentarer
Postat av: Mary

Men Erika...har du inte krossat gulan? hehe:P

2008-05-25 @ 23:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0