Studenternas dag

Fredagen den trettonde. Osmart dag att lägga studentfirandet på om man ska vara skenhelig. Tack och lov har dagen artat sig bra, åtminstone för Vänersborgs studenter. Dagen började dock inget vidare med ösregn och vi var nog många som bad om att åtminstone ge studenterna uppehåll då de tågade från Idrottshallen in till plantaget i stan.. tillräckligt många för att det faktiskt skulle sluta hällregna.

Mamma och jag åkte in och hängde blommor, plastkrattor, krukor, djur och badleksaker på Malin, Dennis, Jonathan och Erica. Sedan började rundvandringen. Först var vi hemma hos Malin (min kusin), grattade henne och åt god buffé. Efteråt tog vi en sväng förbi Dennis och bjöds på tårta. Alltså Dennis..haha..jag måste ge en eloge till hans oändliga leende och charm! Han var bra i gasen, men gudarna ska veta att han är en av de gladaste och artigaste människorna jag känner. Och dessutom är släkt med:)
Efter andra bjudningen begav vi oss till Blåsut för att krama om Jonathan. Han såg gladare ut än vanligt (om det nu är möjligt) och var utom sig av lycka. "Visst är det bästa dagen ever?" frågade jag och han sken upp som en sol och svarade "Haha, ja, det är det faktiskt."

Nu är vi åter hemma och jag väntar på att älskligen ska komma in genom dörren, han och pappa är ute och sätter på takräcke på bilen.. brorsan och tre av hans kompisar ska till Elmia i Jönköping kl8 imorn på världens största lan (!?) och lana i tre eller fyra dagar. Dom kommer komma hem fyrkantiga och höga på cola och dextrosol, haha.
Nu ska jag smälla två flugor som störde mig hela förra natten.
Xoxo Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0