Vad glad jag blir:)



Slutade jobbet 12.30 och cyklade hem underblå himmel, vilket gjorde mig på jättebra humör!
Har legat utsträckt på gräsmattan, tuggat jordgubbar och läst SOLO i gröngräset.Himla härligt när den svenska sommaren tittar fram ordentligt! Och nu, bara sådär, har jag kommit på vad jag vill göra..jag vill jobba som journalist på en tidning. Ingen veckotidning som TTELA eller GP utan typ SOLO, Veckorevyn, Cosmopolitan..you name it.
Snacka om roligt jobb! Detta vill jag prova på:) Fuderade länge på att skicka in texter o dyl till Årebladet, då Jocce och jag skulle flyttat dit nu till hösten. Men eftersom planerna blivit ändrade (jocce fått nytt jobb här mm) så får det vänta. Men vem har sagt att det skadar att visa framfötterna? Kan man skicka in lite texter med inkluderat brev till en tidning och skriva "Hej, jag finns om ni behöver någon ny skribent till er eminenta tidning!"?

Nu luktar det pesto i hela området. Mamma och jag håller på och lagar god mat, med hemgjord pesto..mm så gott! Recept kommer senare:) Pok /Erykah

Ps. Blev överlycklig när jag såg att Kajza skrivit en liten notis till mig. Saknar henne väldigt och alla er andra lkpg-tjejer också. Puh. En lång sommar detta om vi inte får ses nånting.. Puss till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0