Sun(ny)day

Dagen var då till ända och nu är det helg (!) för min del. Ledig i tre dagar nu och jag har beställt riktigt fint väder så man kan börja bygga på brännan inför sommarsäsongen:) Solskyddsfaktor har jag inhandlat dessutom, ingen kräfthud här inte! Jobbet gick ovanligt fort idag och jag var riktigt nöjd efter att ha sålt en kavaj och två par kostymbyxor till en kund. Han blev överlycklig (även hans fru) efter att ha sprungit runt hela Överby och letat efter en marinblå kostym, helt utan resultat, och råkar hitta en, som sitter perfekt, inne hos mig i realokalen. Det glädjer mig att glädja andra. Alltid:)
Sprang till Ur&Penn på lunchen och hämtade ut min klocka som varit på lagning; en ny ram är ditsatt så nu har jag fullt med nya glänsande stenar igen och inga ärgade kanter. Tack för det!



Var hemma en sväng hos familjen efter jobbet (söta Ingemor körde hem mig -tack!) och fick god grillad mat (pappa är bäst på att grilla!) och säsongens första paj på färska rabarber; från trädgården såklart! Mmm! Mamma var nyss hemkommen från en kurs-helg i Sthlm och tyckte nog det var riktigt skönt att komma hem och sätta sig vid ett dukat bord i uterummet. Efteråt åkte jag en sväng till strandgatan där Jocce satt med några vänner. Det blev ekologiskt iste mango-citrus för min del. Gott! Sist åkte vi en sväng till J's familj och bara sa hej.


titta så det blommar..det är sommar i träden!:)

Nu ska även jag sova..jag behöver ju faktiskt inte vända på dygnet bara för att jag är ledig. Godnatt! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0