Stockholm

I bussen. Dötrötta sitter Emma och jag på bussen till Södertälje kl04. Jag har precis vaknat upp efter ca 20 minuter sömn, då Emma säger nåt till mig och nickar. Jag hör inte vad hon vill pga allt folk som pratar och bussen som låter. Hon säger samma sak igen och jag kopplar inte över huvud taget. Ytterligare en gång försöker hon få mig att förså och då pekar hon också. Jag tyckte att hon sade "typiskt dem" och pekade på paret som satt bakom, men helt plötsligt går det upp för mig att hon säger "tryck på stopp" eftersom vi är framme. Jag bokstavligt talat kastar mig på stoppknappen och tror att vi redan har passerat vår hållplats, vilket vi inte har, och börjar vakna till liv. Haha, snacka om rörigt.

Vi står i köket och steker pannkakor. Jag har fått för mig att Emma ska kasta runt pannkakan istället för att försiktigt vända runt den i pannan med hjälp av en stekspade. Detta gör hon..flera gånger om dessutom. Samtidigt som jag filmar gapskrattar vi båda och förklarar hur avancerat det egentligen är. Men så en tredje gång kastar Emma upp en utav de vettskrämda pannkakorna och halva landar i pannan, medan halva landar på plattan och skapar svart rök i köket samt en obehaglig doft av sönderbränt mjöl. Bra där.

Gick på stan på lördagen i duggregnet och köpte vårkläder. Vi fyndade på H&M, Åhléns och Vero Moda. Jag köpte mig en underbar blåvit blus med stora knappar att ha till finare väder:)
Lördagskvällen spenderades inne in stada! Hos Lotta på förf med många andra sen utgång med endast Emma, haha, vi var de enda som överlevde första timmarna.

Åter i Lkpg!
Tack Emma för en mysig helg! Du betyder mycket! Pussar


Erik, Sof och Emski


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0