Morgonpromenad

Igår var mamma, pappa och Mattias här på glöggkväll. Jocce och jag hade dukat upp med våra nya fina glöggmuggar, levande ljus och en hel hög tilltugg (bla pepparkaksmuffins från Espresso house mm!)
Vi fick tre jättefina dekorationer till julgranen (de allra första pyntet faktiskt) så någon dag framöver bär det av till Ikea och Lagerhaus för att leta pynt o klappar!

Det sista vi gjorde igår innan sängdags var att flytta hela sovrummet till rummen bredvid, för att målaren ska börja med tapetseringen. Det gör han nu. Tapetserar. Målaren alltså.
Jag vaknade av vår hemska dörrklocka strax efter åtta, kastade mig praktiskt taget ur sängen och slängde på mig morgonrocken för att öppna.. då stod han där utanför med tapetrullar, stege, radio och massa annat.
När jag redan var vaken och uppe tog jag en lång härlig morgonpromenad i fukten och diset. De fina stjärnorna i kanalen har kommit fram, såväl de som hänger i taket längs hela kungsallén. Yey. Titta här så fint, ser ut som att de flyter på vattnet:


Nu är jag nysolad, -duschad och känner absolut inte för att äta mer gröt på flera månader.
Dags att planera födelsedagen:) Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0