You better wake up and pay attention

"EN VÄRSTING TILL SYSTER" i fredags med Pernilla. Regissör Agneta Granquist, Koreograf Emma Thönssen, Scenmästare Sara Martinsson och hela ensemblen har lyckats att få ihop en enormt proffsig musikal. TTELA var andlösa och gav bara rosande ord och jag har inte hört en enda nedlåtande mening. Fantastiskt! Jag var djupt imponerad och rörd eftersom jag vet precis vilken resa de haft tillsammans. Med alla timmar, allt slit, alla sena kvällar, otaliga rep och fantastiska stunder tillsammans, bildar man en andra familj. Och sen när stunden är inne, när man står där på scenen och ser en fullsatt teater framför sig, ge stående ovationer, ja då finns det inget annat i hela världen. Man får rysningar längs hela kroppen, glädjetårar, ett sprudlande oändligt leende och man känner en enorm uppskattning för familj och vänner och för sig själv; "jag gjorde det".

Ni som aldrig varit på musikal; här har ni ett gyllene tillfälle att slå slag i saken. Denna föreställningen kommer få er att aldrig vilja lämna teatern, den kommer att få er att dansa av glädje på vägen hem och ni kommer tappa halva vokabuläret för att ni inte kommer finna ord för hur bra den var.



Föreställningar på Hebeteatern, Folkets Hus i Trollhättan:
fre 15/10 kl 19.00
lör 16/10 kl 19.00
sön 17/10 kl 16.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0