Somliga går med trasiga skor

Jag har just sett premiären av filmen om Cornelis Vreeswijk, under invigningen av Nova Arena på Nohab här i Trollhättan. Jag har faktiskt inga ord mer än tragiskt.. filmen var välgjord och gripande, många gånger rakt upp i ansiktet, men inga undanskymningar för hurdant liv Cornelis levde. Ett liv med fantastisk musik i ena handen, med spriten i andra. Med en stigande karriär på ena sidan glasväggen, med son och fru på andra sidan. Det är ruskigt att se en sådan talang mer eller mindre dricka sig till döds och inte ordentligt ta vara på den gåva han förlitats med. Imorgon ska jag gå ner till musikaffären och köpa en av hans skivor, för hans låtar ger mig lugn och inspiration, ty hans liv gör mig skärrad och rädd. Jag är väldigt glad att jag sett filmen och fått en bättre inblick i hur han var som person och hur han levde. Tack till Pernilla för ikväll! Många kramar


Kommentarer
Postat av: farmor

Visst är hans låtar tänkvärd. Kram farmor

2010-11-01 @ 10:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0