Feel for fall with faux fur



Hej på er!
I helgen har jag faktist bara tagit det lugnt, så idag startade tempot igen med 11 timmar på jobbet. Vår goa merchandiser Emma har varit på besök så självklart ville jag och Pernilla vara där i tid för att kolla över butiken efter helgen. Vi har gått igenom Esprit's historia och mycket baskunskap som hör företaget till (mycket jag redan lärt mig men alltid bra med reminder!);
tänkte jag skulle gå igenom det här så småningom.
Sedan kollade hon in butiken och var mycket nöjd med vad hon såg :) I vår butik på strax under 400 kvm har vi 6 olika avdelningar; Casual, Edc och Collection, både på dam och herr.
Pernilla, som är butikschef, ansvarar för Casual, jag för Edc och Amanda & Fredrika för Collection. Enda "åtgärden" som gjorde i butiken idag var att bygga om hela Woman Casual, mest för att få delat upp varorna ordentligt och för att få olika fokusområden.
Just nu är det t.ex mycket fokus på jackor och stickat och det blir enklare för kunden att hitta det hon söker när vi delar upp allt i olika zoner. Innan Emma gick hade vi fått riktigt fint i butiken och hon skrev ett fint countercard till oss där hon bedömde (berömde) de olika avdelningarna. Jag blev lite extra glad och rak i ryggen då hon tyckte att Women Edc var över hennes förväntningar:)

Tanken är att jag ska börja skriva lite mer om Esprit och vad som händer i just vår butik på Etage här i Trollhättan och jag hoppas att det kommer att gillas.
Nu blir det sängen och uppladdning inför ännu en dag imorgon :) Kramar


Kommentarer
Postat av: farmor

Roligt att få erkännande,det är Du värd.Kramelizz..Farmor.

2010-10-05 @ 23:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0