Teesdagar

Hej på er. Nu har jag haft telefonjour i en timme; har inte pratat med mamma på flera dagar och kände att jag saknade henne nåt enormt, sen var jag bara tvungen att ringa J och säga att jag tänker på honom.. Emma kom som bekant ut till mig igårkväll och natten spenderade vi på Lagergrens, fram till kl 03 då vi långsamt släpade oss hem efter timmar med kanonhärlig musik, dans, sång och kuddkrig. Någon tyckte det var roligt att dra sönder alla kuddarna, så att all dess innehåll spreds i huset. Mycket klokt, speciellt efter att ha fått en hel näve i ansiktet, nerkletad i kladdig sprit som legat spilld på golvet. Men hey, vad gör man inte för lite kuddkrig! Haha.





Idag har jag och Mathilda kämpat på med lokalen, och tro mig, det var en aning segt att ta sig upp imorse. Efter halva dagen mötte jag åter Emma för lunch sen träffade jag även sötungarna Malin, Linn och Åsa (!) som varit ute på strapats hela dagen i form av mycket blåsig solning i Lagunen. De hade haft med sig matsäck mys och Åsa hade varit så gullig och bakat kladdkaka! Linn däremot, som inte tål ägg, vågade inte äta speciellt mycket och Malin har knaprat frukt halva dagen, så i princip 75% av kladdisen hamnade i Åsas egna mage. hehe.
Vi låg och kämpade med att hålla oss varma i blåsten och pladdrade på som vanligt, medan småbåtar tuffade in och ut ur Smögen. Nu på kvällningen visade jag mina kära vänner min fina lägenhet och nu har jag varit själv i sisådär nån timme. Inte mig emot, men idag har jag varit enormt sällskapssjuk!..
Nu ska jag läsa min bok (Mossvikenfruar - Chansen av Emma Hamberg) och sen gräva ner mig i sängen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0