the apartment

hellu! idag var vi faktiskt uppe före tuppen; det är inte varje dag man går ut i hallen och inser att det saknas en morgontidning på dörrmattan.. joakim och grabbarna drog till lofsdalen tidigt, redan halv fem var de iväg, och jag kunde inte somna om i vårt kokande sovrum. jag har länge klagat på att vi inte får upp värmen där inne och att man nästan somnar blå om läpparna, men nu vill jag lova att vi har stans varmaste sovplats. kaninen trivs för han sitter och burrar upp sig intill elementet, men jag har så svårt för att sova när det är riktigt varmt. lite efter åtta gick jag upp för då orkade jag inte ligga kvar längre och försöka sova. jag har faktiskt fått gjort en hel del idag; en promenad, lite städ, diskning och julstök. jag är så trött på alla röda tomtar! lika härligtt det är att plocka fram julen, lika underbart är det när den läggs ner i lådan igen. det enda röda som ska vara året om i vår lägenhet är detaljerna i köket:)

när jag stod i vardagsrummet, efter att tomtarna sprungit sin kos, fick jag sån lust att måla på väggen.. vi har pratat länge om att göra en väggmålning (läs: jag har länge försökt övertyga jocce) och varför inte överraska nu när han är borta? dum idé? ja..med tanke på att jag ville piffa till badrummet en dag och tänkte måla 42 blå kakelplattor svarta (hann bara med 7 st) och lika fort fick skrapa bort färgen igen så ska jag nog fundera lite längre innan jag fattar ett väggmålnings-beslut.
för övrigt vill jag hemskt gärna hitta nya gardiner till vardagsrummet. jag vill ha tunga, snygga, lyxiga tyger som draperar fönstren och bonar om det lite extra. just nu hänger underbara sommargardiner som är till för att släppa in så mkt ljus som möjligt, men eftersom tre väggar är kritvita och hela världen utanför densamma, blir det himla vitt och tråkigt (vitt i all ära men nu vill jag ha färg!).

nu sitter jag och väntar på malin och lino som ska komma förbi en sväng, sen bär det av till göteborg! ha en riktigt härlig dag i snön! jag skickar också en väderönskan till en högre makt att grabbarna får lite mildare kyla så att de kan åka skidor hela veckan! KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0