Mätt som en plätt!

Idag är det söndag, jag gillar söndagar:)
Har aldrig riktigt gjort det förut men det är nog bara för att jag
jobbat söndagkvällar innan. Nu är söndag en ledig dag och riktigt
härlig! När jag tittar ut genom fönstret ser jag hur mycket snö det
är som ramlat ner från taken under natten. Grannen snett nedanför
oss har en utemöbel på takterassen och det bordet har slåtts i bitar
för att snö och tappar har fallt ner på det. Tråkigt.
Och på tal om snö så kommer denna dag innehålla mycket snö!
Efter ishockeymatch i Grästorp ska J och jag ut till stugan i Vara och
skotta tak. Jag är fortfarande lite öm i ryggen efter den senaste tak-
skottningen (otränad, jovars!) men det ska nog gå bra ändå.
Igår hade vi en riktigt trevlig kväll i Göteborg! Vi firade morfars
födelsedag några dagar för tidigt. Mamma, pappa, Lena, Janne, mormor
och morfar var på teater/musikal på dagen med Claes Malmberg och
sedan när de kom till restaurangen Dinner 22 så satt jag, J och Mattias
där i "vip"-rummet och överraskade:) Han blev så glad!
Underbar mat i tre delar; västerbottenpaj till förrätt, kalv/oxfilé/lamm
eller ren till huvudrätt och sedan avslutades allt med tre (3!) olika créme
bruléer. Till detta var det många goda tillbehör och väldigt gott vin.
Efteråt rullade vi hem till Lena & Janne för en kopp kaffe och lite prat.
Jag, J och Mattias åkte hem ganska tidigt för jag somnade nästan i fåtöljen.
Nu ska jag hoppa i termobyxorna! Kram till er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Instämmer! Allt var superbra.

Morfar

2010-03-02 @ 17:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0