Working to hard?

Nädå, det är bara som det verkar. Jag jobbar inte ihjäl mig inte! Bara det att jag hade fullt upp med att ställa iordning vår realokal förra veckan, vilket tog all tid och ork från min sida. Ni är inte de enda som inte fått se mig på ett tag.. min sambo undrade vad jag höll på med där ett tag när jag bara kom hem och kastade mig i sängen. Men efter allt slit är jag nu tillbaks på banan! Jobbar numera onsdag-lördag uppe i butiken och det är fullt ös medvetslös! Folk är tokiga när det är rea och än värre; fräcka! Minsta lilla fläck så ska det sänkas med trehundra spänn! No way säger jag och putsar bort den yttepyttelilla fläcken med vatten och en trasa. Hur som haver har jag just idag kommit underfund med vad jag gett mig in på. Nog för att det är kul att göra lite annat, men det är ju så kalt där uppe... snacka om lagerlokal med vita väggar och rundställ. Skittråkigt! Så imorn ska jag sätta upp lite plancher och dekaler på väggarna.. hallå lite fint får man väl ha det?:)







Under denna hemskt långa frånvaro från min sida har det hunnit hända en hel del..
Min älskade pappa har fyllt år och det firades med årets första grillning (!) vid mysig släktmiddag:)
Min bror har blivit ytterligare någon centimeter längre och min kanin ännu lite tjockare.
Vår efterlängtade ryamatta är på plats i vardagsrummet och jag avslutade en av mina dansgrupper igår :(
Caroline har fyllt 18 och tagit körkort inom loppet av två dagar (!) och familjen Zanders har gjort om i vardagsrummet. Pernilla kör runt i sin mammas lilla skruttbil eftersom A inte vill inse att det nu är hon som äger hans bil... Vi har inventerat på jobbet och haft de två allra sista föreställningarna med Dirty Dancing! Ja i mitt liv händer det mycket på en vecka... Och nu på fredag har jag och mitt hjärtegull Joakim 5 årsdag! Kan ni fatta? Fem år.. herregud.

Just nu sitter jag med fötterna uppslängda på soffbordet, jag har precis betalt räkningarna och ätit lite vindruvor.. Joakim är på O'learys med hockeykillarna på deras femtonde "säsongsavslutning" (dags att slita ut ett annat ord?) och jag ska bädda ner mig i sängen efter att jag plockat upp tvätten. Nice. Många kramar till er! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men ibland kan det bli förmycke av det goda.Hoppas att Du tar igen dig ibland så Du håller dig pigg, tänk på den sköna sommarn som väntar.Farmor och Farfar

2010-04-29 @ 16:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0