Hej då Johanna!

Nu är hon i Moskva, Johanna, för att påbörja sin resa i världen. De närmsta 6 månaderna kommer hon och Fredrik vara iväg på upptäcksfärd och vi vanliga svenssons får hålla oss uppdaterade hemifrån via resedagboken. Jag har Johannas mössa som jag tänkte förvara och ha på huvudet i vinter, så kanske jag inte saknar henne lika mycket. Sedan har jag fått uppdraget att förvalta en hel bunt med pocketböcker tills hon kommer hem och vill ha dem på sina hyllor igen. Under tiden kommer de få flytta med mig till Trollhättan.

Idag är det en solig dag, som började med styrketräning på vägen hem.. ja ren styrketräning; jag bar två fulla Hemköps-påsar med äpplen hem till mamma. Två tunga påsar. Med tunga äpplen i. Och till råga på allt så hade jag en väldigt fet hårdag, så jag knödde på mig Johannas mössa (som jag nu tvättar) och vandrade från vägen och hem (vägen tar i vanliga fall 10 minuter att knata och är ganska härlig, speciellt på hösten, men idag var den en ren pina med alldeles för varma kläder; min nya stickade kofta under min varma skinnjacka samt mössan och jocces tjocka reebok-sockar i mina merellskor som inte längre ventilerar för att de är för gamla -obs anledningen till att de är för gamla är för att jag älskar dem så mycket att jag vägrar ta fötterna ur dem och köpa mig ett par nya höstskor-) Så hej på den morgonen!

Och snart blir det bodypump. Utan mössa. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0