Min nya hobby

Hej från mig.



Var ute på kusten med pappa och Mattias igår och hälsade på farmor och farfar i stugan. Baktanken var egentligen att farmor fyller år på torsdag, men mest var det bara trevligt att hälsa på dem. Jag har knappt varit ute i stugan i sommar, det har inte funnits tid eller tillfälle. I present fick farmor en bok, ett väldigt fint kort (som jag målat med hjälp utav akvarellpennor) och två biljetter till Robert Samuelssons enmansshow "Grottmannen", som hon och farfar ska gå och se på tisdag. Hon blev jätteglad (farfar också som fick ta del utav presenten).
Det var ett härligt höstväder där ute som växlade mellan sol, blåst och regn. Vi gick ner till bryggan och det första farmor fick syn på var (vad hon trodde att det var) sälen; som bor någonstans i Gullmarsfjorden, men som senare visade sig vara en helt vanlig fiskmås. Trist. Ett nybygge på gång dessutom. Den gamla boden vid viken har rivits (äntligen efter många års ruttnande träplankor) och nu byggs en ny med ett härligt soldäck. Gissa vem som kommer slåss ordentligt för att få den solplatsen?:) Pappa tyckte vi kunde bygga boden till en liten friggebod istället och hyra ut den till turister för några tusenlappar i veckan. Jag menar, vem vill inte hyra en stuga på västkusten med tre meter till saltvattnet, ett steg från perfekta solklippor, en brygga ut med trampolin och bara någon kilometer ifrån härliga Lysekil? Det tror jag stenhårt på pappa.

Väl där ute hade vi väldigt trevligt. Vi åt god mat, pratade, promenerade och spelade plump. Min nyvunna hobby. Plump är ett kortspel som i det stora hela går ut på att vinna stick. Ett jätteroligt kortspel som vi spelade väldigt mycket för några år sedan. Men det har liksom lagts på hyllan ett tag, för att denna hösten återupptas.


Nu befinner sig mamma i varma Turkiet på kurs med jobbet. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Inte alls. Hon ligger säkert bara i en solstol några timmar om dagen, badar lite, blir lite brun och äter färsk frukt kilovis varje dag. Hua. Time to go to bed..jag vann plump förut mot pappa och Mattias (kul med tanke på att jag förlorade grovt igår, med 100 poäng till närmsta motståndare..bra erika) så nu kan jag lägga mig med gott samvete:) Hugs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0