Solvarm

Jag är fortfarande alldeles varm utav solen (och all hård träning självklart) som lyst enormt varmt idag. Jag hanna och linn satte oss i Trädgårdsföreningen i stan och åt lite lunch innan repet på Elsas började. Jättemysigt. Hoppas vädret håller i sig i helgen så kanske det blir volleyboll, vem vet?
Men under tiden vi satt där och mös i grönskan, kom det ett gäng med killar och dukade upp..med sin vattenpipa. Vattenpipor i all sin prakt (för de är faktiskt väldigt fina), men det kändes lite onödigt att släpa med den till parken. Förhoppningsvis var det vara vattenånga eller som max tobak som var innehållet. Folk får göra precis vad de vill, det är inte det jag menar..men jag tyckte bara det var lite opassande just där och då. Så, nu fick jag sagt det.

Dagen har varit lång och händelserik. Vi hade lite annorlundare lektioner än vanligt eftersom det var två tjejer som sökte till nästa årgång utav Lunnevadselever. De hade alltså ingen möjlighet att komma då audition hölls, så de fick helt enkelt vara med oss idag och dansa:) Både Magdalena, Sophia och Emma hade skräddarsytt en del utav lektionerna för deras skull så att de skulle få chans att visa vad de kan! Duktiga tjejer, Bodil och Elin! Lycka till till dem:)

Efter dansdag bar det av till Elsas, där vi återigen fick prova våra klänningar (jag maria hanna o linn som ska ha designade klänningar att dansa i samt de andra som ska ha söta svarta skapelser)! Efter lite information och prat körde vi igenom dansnumret två gånger och sen var det bra med det. Åkte därifrån runt 19 och kom hem och lade mig i soffan för att läsa taxfree-katalogen (!) som kommit idag! Inte långt kvar tills resan nu.. längtar!


Pratade med mamsing förut, hon har sprungit Vårruset idag och kände sig visst inte riktigt nöjd över sin tid.. hon hade sprungit 5 km på ungefär 26 minuter och dessutom inte tränat mer än 3 gånger innan. Mamma lilla, det var faktiskt bra (och du får behålla "ledartröjan" från jobbet även nästa år haha). Jag har en väldigt vältränad familj för övrigt. Mamma har sjuk kondition och envisan samt viljan (som jag ärvt). Pappa är forna fotbollsmålvakt och har muskler så det skvätter och min kära bror Mattias spelar innebandy och springer en mil på typ 45 minuter. Galet. Och så jag då..som har kass kondis (man får faktiskt ingen kondis utav dansträning, tyvärr) och knappt orkar springa nåt varv i danssalen utan att flåsa som en gris. haha, nej så illa är det väl inte.

Oj, nu har tiden sprungit iväg igen, ibland när jag skriver försvinner bara tiden och jag kommer bara på mer och mer saker att skriva om.. det tar liksom aldrig slut. inte nu heller. men nu. godnatt. Pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0