Sälen med hjärtat

Tisdag 11 mars -08

Alldeles för länge sedan jag skrev, men det är inte lätt att uppdatera då man är i fjällen,
åtminstone inte när man inte har med sig datorn.
Tog mig hem till Vänersborg i onsdags för att packa bilen full av skidor, pjäxor och underställ.
Mamma hjälpte till i vanlig ordning och såg till att vi skulle få mat i magen under resdagen. Kl 4.20 åkte vi på torsdagsmorgonen och jag började köra i mörkret.
Jocce somnade innan vi hunnit till Frändefors sen väckte jag honom för lite sällskap när solen börjat titta fram. När snön hade börjat synas på marken hade vi hunnit äta frukost, byta förare och lyssnat igenom Melodifestivals-cdn (både cd 1 och 2) samt "vaknat med Adam & Gry" på Mix Megapol.

image115

Ännu lite senare (när det var mycket snö runtom oss) körde vi förbi en stor älg som stod och gämde sig bakom ett träd några meter från vägen. I all hast tjöt jag av extas och slängde mig efter kameran. Lyckades fånga en bild, även fast den inte blev i bästa laget..

image114

image116

Så, efter ca 5½ timme i bilen (och lite utanför) var vi framme i Lindvallen, Sälen.

Dagen kunde inte ha blivit bättre; strålande sol, klarblå himmel och -2*C.

Med ny dress och mammas nya carving var åken perfekta från början.

Efter en lång dag och mycket frisk luft på en gång, somnade vi runt 20.30. Jag vaknade i ilska en halvtimme senare av att Joakims telefon ringde, och brusade upp "vem fan ringer såhär sent!?".

Jag trodde klockan var mitt i natten när hon i själva verket bara var 21...


Fredagen (7/3) artade sig lika bra som föregående dag och jag var överlycklig över mina kisande fräknar som hade vaknat till liv. Man kunde ana lite lätt vind på toppen men den var inte påverkande. Enorm lunch på toppen i snögubbestugan mellan åken, för att lätta på både hunger och pjäxor. Bakom oss satt ett arbetsgäng med varsin svart t-shirt dragen över understället där det stod "Carlssons vän" eller något liknande.

"Vet du?" sa jag till Jocce. "Jag tror jag vet vem av dem som är Carlsson"

"Jasså?" sa han och vände sig om och letade med blicken.

"Ja, det är ju förstås han som inte har en sån t-shirt.." Jocce fattade inte "skämtet" och satt o glodde på gubbarna ett bra tag i ett tappert försök att leta reda på Carlsson.

"Du fattar ju inte." sa jag och tuggade vidare på min mat. Haha.

image117

Under natten till Lördagen (8/3) hade snön börjat falla ner igen och himlen växlade mellan tjocka och glesa moln. Däremot hade vinden tagit till och det var svinkallt på toppen!
Resten av lördagen och även söndagen var bra. Vi njöt av tiden tillsammans och utav backarna:)
Min favorit i backen blev självklart den här sötnosen (som för övrigt höll till i barnens egna sagoland..såklart!):

image118

SÅ..LITE BILDER FRÅN VECKAN:

           

           

               

       

   

Tack o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0