Bake some!

Idag har jag varit ännu risigare än igår, därför har jag legat med huvudet i skuggan och kroppen i solen och bara slappat, löst korsord och läst:) Mamma och pappa åkte till trollhättan till ett par bekanta för ett tag sen och sen dess har jag bakat. Jag fick fnatt och satte igång alla maskiner och vispar vi har.. resultatet blev äpplemuffins med keso och chokladkakor!

Äpplemuffins med Keso



12 st
1 äpple
1 dl hasselnötter
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
½ dl strösocker
1 tsk malen kardemumma
2-3 ägg
1½ dl mjölk
50 g smält smör
125 g Keso

Sätt ugnen på 225 grader.
Skala, kärna och tärna äpplet.
Hacka nötterna. Blanda alla torra ingredienser.
Tillsätt ägg, mjölk, smör, keso samt äpple och nötter.
Klicka smeten i en muffinsform och grädda mitt i ugnen i 20 min!
Ett väldigt gott och mättande mellanmål!


Chokladkakor



Ca 40 st
200 g rumsvarmt smör
2 dl råsocker
1 dl ljus sirap
½ dl kakao
2 ägg
½ tsk salt
2 tsk vaniljsocker
4 dl havregryn
3 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
150 g mörk choklad

Rör smör, socker, sirap och kakao poröst.
Rör i ägg, salt, vaniljsocker och havregryn.
Blanda mjöl och bikarbonat och häll sedan ner i smeten.
Blanda ner chokladen.
Klicka ner på en plåt och grädda i 10-12 min!
Yummie cookies:)
Hoppas ni haft en bra dag i värmen! Här har det varit runt 25 grader vilket tyvärr inte uppskattats när man nästan har feber.. Nu ska jag försöka locka hit min pojkvän som fastnat framför tvn..haha. Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0