Söndag (jag blir galen!)


image104


Då var jag tillbaks i mitt andra hem i Linköping. Mötte Hanna på stationen och tog bussen till lägenheten. Vi blev dock inte särskilt välkomnade tillbaka. På bussen satt Hanna på ett ensamt säte medan jag satt på andra sidan gången på ett dubbelsäte, så jag kunde knö in mina väskor på sätet längst in. Vi satt och förde en helt normal konversation och pratade om allt möjligt. Helt plötsligt spänner tanten som sitter bakom Hanna ögonen i henne och säger "Kan ni vara tysta. Det är inte särskilt roligt att sitta och lyssna på er!" Då blev jag förbannad.
"Ursäkta!? Vi får väl prata hur mycket vi vill och om det stör dig kan du ju gå och sätta dig längre bak!"
"Nej. Ni sitter ju och pratar mitt över gången! Det är inte intressant att lyssna på er! Och du sitter ju på två säten, ni kan ju sitta bredvid varandra!" försvarade sig tanten lamt.
"Vadå? Ska vi inte få sitta och prata då menar du? Det var det dummaste!" morrar Hanna.
Tanten himlar med ögonen.
"Och dessutom har jag min väska här inne, hade du tänkt att jag ska sitta med fötterna på den eller!?" fräser jag.
"Jaa är man bitter så är man! Det var det värsta!!" Gapar Hanna och glor förvånat på mig.
Sen kommer det bästa: När vi stiger av blegar Hanna på tanten och säger "Nu får du lite lugn och ro då, surkärring!" Haha!
Seriöst, får man inte prata i bussen längre? Är vi svenskar så jävla pryda och tysta att man bara ska sitta i sitt säte och blega in i väggen och låtsas som att ingen annan finns? Åh, jag blir så himla arg! Det hade vart en sak om klockan var 6 på morgonen och vi satt och tjoade till varandra, men klockan var 7 på kvällen och vi pratade i normal samtalston om sådant vi kände för att prata om. Fy skäms på den tanten! Usch!

Blev iaf mött av en söt och glad Moa när jag kom innanför dörren och det var skönt!

Hon har varit i amsterdam och träffat en familj och det verkade ha gått riktigt bra:) Kul!

Nästan det första hon sa till mig var: "Du måste verkligen se alla bilder jag tagit!" och "Säg inte vem som vann 'På Spåret'! Jag ska se finalen nu!" Sötis!


I helgen får vi finfrämmat, Sannemy kommer hit och hälsar på:) Ska bli kul att träffa henne igen.

Har ju inte setts sen jul då hon flyttade ut..


Imorn och massa veckor framåt blir det dans för hela slanten..sen bär det av till bla Sälen, Sthlm, Rom, Tunisien och lite annat. Puss o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0