Onsdag

Landskampsmatch då mellan Sverige och Turkiet, i Istanbul. 0-0 blev resultatet.
Borde inte Sverige ha vunnit matchen? Jodå, fler gyllene chanser men otur tyvärr.
Jag som Sverigesupporter i somras på Liseberg (plus heela familjen), nice!:
image57

Hemma även idag, ingen nyhet vid det här laget att jag är sjuk. Men nu har halsont och bomtät näsa övergått i tokhosta, vilket inte är mycket roligare.
Har suttit halva dagen och skrivit jobbansökningar, tänker ge mig ut i helgen om jag frisknat till och söka.. nu vill jag verkligen jobba!! Jag blir skogstokig av att bara dansa och komma hem till lägenheten. I wanna work work.
Hur som helst blev resultatet ganska bra och jag ser ingen anledning till varför folk inte ska anställa mig, haha;)
Under tiden som jag suttit med det har jag myst ner mig i min blåa Juicy och ätit broccolisoppa och druckit te. Även fast man verkligen inte har särskilt mycket att göra då man är sjuk är det lite mysigt att bara vara och fundera i lägenhetens tystnad.

Ännu en dag och jag saknar min Joakim nåt enormt! Bara tanken av att jag sitter hemma sjuk och själv och att han är på jobbet och står i får mig lite ledsen:( hade gärna haft honom bredvid mig! Tänker bara på hur söt han är när han går omkring där och spikar upp kök med musik i öronen. Min livsnjutare, han är min ögonsten. Love you!

Tänkte ta mig till köket förut och skulle just till att gräva i frysen efter mina jordgubbar, upptäckte jag till min förfäran att det var plaskblött på golvet.. frysen hade pajat (åtminstone hade kylan slutat vara kall) och jag undersökte genast problemet samtidigt som jag ropade på Moa som låg och mös i soffan.
En knapp i kylen hade visst slagit av sig själv, så vi forslade ut allt vatten ur frysen och tryckte in knappen igen.
Samtidigt som allt detta hände ringde mamma och vi pratade under hela förloppet. Jag hade visst dratt med mig engelskalexikonet hit upp och Mattias behövde slå upp ett ord. Det är roligt för min bror är seriöst grym på engelska, det är mycket tack vare vår engelsklärare Karin. Han pratar med en brittisk accent, precis som jag, om det inte märks på utseendet att vi är syskon märks det på rösten och accenten.

Men gud så jag babblar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0