Kanonhelg

Helgen artade sig alldeles perfekt, precis som jag förutspått! Anlände i Örebro vid tretiden i fredags och möttes av en nyfriserad glad Hanna. Vi konkade in till stan för att leta present till Maria och knallade in på Entré, där vi hittade en jättefin tavla till henne och en jättefin tavla till mig. Det första jag gjorde i Örebro var alltså att köpa en stor tavla (med ett fotografi utav ett tigeransikte, väldigt fint) som jag fick knöla med mig på tåget hem idag. Inga problem.

Sen mötte vi Moa och hennes vän Emma. Så kul att träffa moe igen, har saknat henne som sjutton! Och nu drar hon till Berlin på fredag (!) och ska jobba som au-pair i ett år, spännande! Det ger mig en anledning till att resa lite:)
Maria kom senare och Hanna åkte hem. Sedan började förberedelserna.. Maria, Kim och Sara slog ju ihop sina fester till en som ägde rum igår och vi gjorde iordning en liten spektakulär meny som väckte allas intresse mellan allt öl och vin:

Pizzabullar
Toast med tonfisk- och äggröra
Fruktspett (galia- och vattenmelon, kiwi, banan, persika, vindruvor)
Tomat och mozarellasticks
Gröna oliver
Nachochips m. ostsmak
Salta pinnar
Kladdkaka
Bål med mango och frysta hallon

Jättegott!
Mkt folk blev det men städat och snyggt, hellyckat verkligen! Roligast av allt var att träffa nytt folk, den enda jag egentligen kände var Maria men alla var väldigt mysiga och trevliga:)
Efter att alla rymde huset cyklade vi ner till stan och satte oss på Pitchers, för att sedan dra en sväng till Palett för att Henning och Jesper skulle äta mat. Jag upptäckte till min förtvivlan att jag fått rödvin på mina beiga chinos och planerade att kasta in dem i frysen så fort vi kom hem. Klockan blev halv tre, halv fyra och fyra.. halv fem kom vi hem oskadda men kalla och drog igång med städningen. Vi dammsög, skurade, plockade disk och chips, rev ner alla papperslappar Sara tejpat upp ("Utgång = Hemgång", "Fullt ös medvetslös", "Klotterplank, skriv nåt!", "Ta av dig skorna" m.m), tvättade sminket och borstade gaddarna. Sedan stensomnade vi innan vi ens hunnit lägga oss i sängen.

Idag har det bara varit chill. Vi städade bort det allra sista och bara umgicks.
Fick skjuts till tåget och vinkade farväl till Örebro för denna gången. Nu är jag hemma och är väldigt trött.
TACK för en go helg i Öret, miss you guys already! Love ♥
_____________________________________________________________________________________________

Resultat från Alliansloppet:
Joakim (inlines, 2,8 mil) - 1:15:08
Pappa (inlines, 2,8 mil) - 1:23:31
Skitbra!! Jag skulle inte ens ta mig i mål.. tror jag.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vännen, de va verkligen kul att träffa dig! Känns riktigt surt bara att ja blev sjuk, hade vart kul å hänga mer! Pöss

2008-08-26 @ 17:50:24
URL: http://balk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0