I found it

Här kommer min lilla dikt som jag fick hederspris för i Uddevallas poesitävling -05:)
Min snälla Lena skickade den till mig på mailen, eftersom jag inte kunde hitta den här hemma.
Skickade alltid mina dikter till henne och massa andra texter, men nu skriver jag så sällan..
måste komma igång med skrivandet igen, det är ju så roligt!

Juryns motivering:
"En vardaglig reflektion blir överraskande genom sin personifikation!"

En kofta av flanell
ligger på min säng
Hur hamnade den där?
Inspirerande ligger den
och gnuggar sig mot mina lakan
Alldeles nöjd med sig själv
Inga tankar på att den kanske är för blå
Eller varför den är storlek 36/38
Den bara ligger där
och njuter av livet

Hihi, söt va? Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Diana

Åh vad fin den var! Du är duktig, sluta inte skriva! Tack för ditt gulliga sms igår! Saknar dig & Linköping också! PUSS

2008-08-12 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0