Onsdag

Hej allesammans
Jag skrev värsta inlägget om vår äckliga blomma som stått och luktat kompost i mögligt vatten här i lägenheten, men när jag skulle publicera det försvann det bara och blev inte sparat i arkivet. Så roligt var det att jag gav upp och stuntade i hela grejen. Nu är jag inte bitter längre och tillbaka för att dela med mig av min verklighet.

Hanna fyllde 20 igår (grattis igen!) och vi var uppe 8.30 och gav henne paket och frukost på sängen. Igår kväll bakade vi en pannkakstårta som slog det mesta:) Vi kände oss som åtta år när vi stod i köket och väntade på att pannkakorna skulle kallna, medan vi plockade fram alla tänkbara godsaker att ha mellan alla lager.
Det blev 12-13 pannkakor som vi varvade med jordgubbssylt, mosad banan, grädde, vaniljkräm och färska jordgubbar. Till slut glacerade vi hela tårtan i grädde, toppade med jordgubbar samt jordgubbsströssel och sist men inte minst ringlade vi över smält choklad... Mmm!

image179
Snygg och god

Jag var på badhuset igår och testade om det gick att simma trots min stukade fot, och det gick alldeles utmärkt! Jag simmade 40 längder (i strömt vatten!) och kände mig helnöjd. När jag kom ut sken solen som aldrig förr och det blommade helt underbart i träden som stod och växte bredvid trappan ner till cyklarna.

image180
Knallblå himmel och doftande vitt

Solen skiner även idag och nu ska jag sätta mig i mitt fönster och njuta lite.
Pok


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0